Dlaczego potrzebujesz solidnej informacji kosztowej

Działasz w ściśle określonych warunkach rynkowych, a rynek rządzi się swoimi prawami i o ile nie dostarczasz produktów i usług o charakterze niszowym, nie jesteś monopolistą lub nie oferujesz wartości dodanych, przykładowo w postaci prestiżowej marki, musisz się do rynku dostosować. Oznacza to, że  powinieneś tak kształtować ceny swoich produktów i usług, by przy zadowalającym klienta poziomie cenowym, osiągać zyski  na poziomie  gwarantującym ci satysfakcję i odpowiednie perspektywy rozwoju.

W związku z tym nie możesz sobie pozwolić na przybliżone szacowanie kosztów i ustalanie cen . Naraziłoby cię to  na straty, albo doprowadziło do skalkulowania cen na zawyżonym poziomie co  z kolei grozi spadkiem sprzedaży i znacznym uszczupleniem zysków pomimo wysokiej marży.  Dlatego pamiętaj: potrzebujesz  solidnej informacji kosztowej.

Od czego powinieneś zacząć? Od precyzyjnego skalkulowania kosztów.

O ile w przypadku handlu czy nieskomplikowanych usług bądź produkcji jest to w miarę łatwe, o tyle w przypadku  bardziej złożonej działalności może być pewnym problemem. Od następnego tygodnia, co tydzień, będę Ci podawać różnemetody wyceny, z których możesz wybrać najbardziej przydatną w swoim przedsiębiorstwie.

 .
Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Zaprojektowane przez Klienter.pl

POBIERZ niezbędnik dla przedsiębiorców na temat prawa podatkowego ZA DARMO
x


Wpisz Imię: *
Wpisz Email: *

Uzyskaj natychmiastowy dostęp!


Przeczytaj poprzedni wpis:
Uproszczenia w zakresie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych

Ustawa o rachunkowości przewiduje możliwość dokonywania zbiorczych zapisów amortyzacyjnych dla całych grup środków trwałych oraz stosowania jednorazowych odpisów dla środków...

Zamknij