Działasz w ściśle określonych warunkach rynkowych, a rynek rządzi się swoimi prawami i o ile nie dostarczasz produktów i usług o charakterze niszowym, nie jesteś monopolistą lub nie oferujesz wartości dodanych, przykładowo w postaci prestiżowej marki, musisz się do rynku dostosować. Oznacza to, że powinieneś tak kształtować ceny swoich produktów i usług, by przy zadowalającym klienta poziomie cenowym, osiągać zyski na poziomie gwarantującym ci satysfakcję i odpowiednie perspektywy rozwoju.
W związku z tym nie możesz sobie pozwolić na przybliżone szacowanie kosztów i ustalanie cen . Naraziłoby cię to na straty, albo doprowadziło do skalkulowania cen na zawyżonym poziomie co z kolei grozi spadkiem sprzedaży i znacznym uszczupleniem zysków pomimo wysokiej marży. Dlatego pamiętaj: potrzebujesz solidnej informacji kosztowej.
Od czego powinieneś zacząć? Od precyzyjnego skalkulowania kosztów.
O ile w przypadku handlu czy nieskomplikowanych usług bądź produkcji jest to w miarę łatwe, o tyle w przypadku bardziej złożonej działalności może być pewnym problemem. Od następnego tygodnia, co tydzień, będę Ci podawać różnemetody wyceny, z których możesz wybrać najbardziej przydatną w swoim przedsiębiorstwie.
Nie ma jeszcze komentarzy.