Jeśli prowadzisz działalność usługową bardzo użyteczne może się okazać grupowanie kosztów według poszczególnych zleceń. Polega ono na tym, że do każdego zlecenia przypisujesz generowane przezeń koszty: zgodnie z zasadami rachunku kosztów nakłady bezpośrednie – bezpośrednio, a koszty pośrednie (ogólne) metodą proporcjonalną – zgodnie z przyjętymi przez siebie zasadami tj. metodą podziału kosztów pośrednich.
Niezależnie od procesów przetwarzania informacji w twoim przedsiębiorstwie: czy to w postaci zestawień / ewidencji w systemach informatycznych czy na papierze, na tak zwanych kartach zleceń, uzyskasz ścisłe informacje o każdym etapie powstawania produktu i nakładach zużytych w poszczególnych fazach produkcji. Jest to tak zwana kalkulacja zleceniowa.
W ten sposób w procesie realizacji zlecenia, na bieżąco gromadzisz informacje o generowanych przez nie kosztach.
Nie ma jeszcze komentarzy.