Często problemem we wdrożeniu koncepcji outsourcingowych są też względy psychologiczne. Zlecenie niektórych działań na zewnątrz firmy będzie skutkowało reorganizacją wewnętrzną firmy. Zmienią się niektóre procedury oraz struktura organizacyjna, konieczne będą zwolnienia pracowników.
Według badań zarówno pracownicy wyższego, jak i niższego szczebla nie lubią zmian, a już na pewno nie lubią takich, które łączą się ze zwolnieniami. To może zaś rzutować na efektywność całego przedsięwzięcia. Bo jeżeli współpraca między zleceniobiorcą a twoimi pracownikami nie będzie się układać to jej efekty z natury rzeczy muszą być marne.
Tak naprawdę rzeczywistym problemem w outsourcingu jest jednak konieczność zaufania nieznanemu jeszcze partnerowi. Nie da się bowiem współpracować bez odpowiedniej wymiany informacji. Jeżeli będzie zbyt niska obniży efektywność współpracy, zbyt wysoka grozi możliwością „przecieku” informacji do otoczenia przedsiębiorstwa. Najlepszym rozwiązanie jest odnalezienie złotego środka, no i odpowiednia weryfikacja wstępna partnera outsourcingowego.
Obecnie outsourcing robi wielką karierę, ale bardziej jako słowo niż jako koncepcja zarządzania. Sama metoda w warunkach polskich jest jeszcze dość obca. Lęk przed zmianami oraz brak zaufania do potencjalnego partnera jest silną barierą dla przedsiębiorców. Być może jednak przeczytanie tego i innych artykułów na temat organizacji księgowości zmieni trochę twoje nastawienie i poważnie zastanowisz się nad możliwościami zastosowania outsourcingu w swojej firmie.
Nie ma jeszcze komentarzy.