Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej, Dz. U. z 2013 r., poz. 167 w paragrafie 20 pkt 3 mówiącego o zasadach rozliczania zaliczek udzielanych pracownikom na pokrycie wydatków na zagraniczne podróże służbowe używa potocznego sformułowania “koszty podróży”, które to sformułowanie wprowadza nieco znaczeniowego zamieszania.
Pojęcie kosztów regulują przecież ustawy o podatku dochodowym oraz ustawa o rachunkowości, natomiast wspomniany przepis rozporządzenia zajmuje się zasadami rozliczania pomiędzy delegującym i delegowanym czyli pomiędzy pracodawcą i pracownikiem, poniesionych w związku z zagraniczną podróżą służbową wydatków. Wydatki te staną się dopiero kosztami w dacie ich ujęcia w księgach rachunkowych. Czytaj dalej →